Leder til regnskab og opkrævning

Profilbillede
dato

Har du ledelseserfaring eller lysten og potentialet til at blive en dygtig leder og brænder du for Regnskab, Opkrævning og digitalisering – så er det måske dig vi søger som ny leder.

Regnskab og Opkrævning hører organisatorisk til Center for Økonomi og Løn.

Center for Økonomi og Løn består af tre sektioner – udover Regnskab og Opkrævning, er det Løn og Personale samt Økonomi og Analyse. Der er en leder for hver sektion og de udgør sammen med Økonomichefen ledergruppen i Center for Økonomi og Løn.

Ledergruppen i Center for Økonomi og Løn skal sammen sikre en effektiv ressourceudnyttelse og et stærkt tværfagligt fundament. Du skal bidrage til et konstruktivt, tillidsfuldt og udfordrende samspil i gruppen.

I Regnskab og Opkrævning er der 8 medarbejdere, som varetager opgaver med kommunens finanser, men det er også i Regnskab og Opkrævning, at en stor del af digitaliseringen af vores ERP-løsning starter.

Det er en spændende lederstilling på et fagområde, hvor det er vigtigt. der er styr på driften - men det er også et område, som digitaliseringsmæssigt er i konstant bevægelse. Du vil opleve en afvekslende hverdag præget af en uformel og uhøjtidelig omgangstone og med en god blanding af planlægning, udvikling, ledelse og drift.

Arbejdsopgaverne i Regnskab og Opkrævning er bl.a.

  • koordinering i forbindelse med kommunens regnskabsaflæggelse
  • sikker drift
    • Styr på opkrævning, restancer og overdragelse til Gældsstyrelsen
    • Styr på bogholderi, afstemninger og betalinger
    • Styr på stamdata herunder kontoplanen
  • løbende fokus og igangsætter af digitalisering og optimering af processer i hele organisationen
  • ledelse af digitale løsninger til vores ERP system der skal implementeres i organisationen
  • konsulentbistand ift. Finans og digitalisering i hele organisationen

Om dig
Du har ledelseserfaring eller lysten og potentialet til ledelse. Hvis du allerede har en lederuddannelse, vil det naturligvis være en fordel.

Du har en relevant uddannelsesbaggrund og kendskab til Regnskab og Opkrævning. Du følger med i den faglige udvikling på området og interesserer dig ligeledes for kommunens øvrige fagområder.

Vi forestiller os en leder, der har nedenstående kompetencer
  • En relevant uddannelsesmæssig baggrund
  • Kendskab til kerneopgaverne inden for det kommunale regnskab
  • Kan yde sparring og rådgivning i hele organisationen
  • Kan udvikle og realisere faglige og strategiske målsætninger for afdelingen
  • Det er en fordel, at du har erfaring med personaleledelse og kan tage ansvar
  • Et stort drive i forhold til digitalisering
  • Er en stærk kommunikator
  • Et godt og smittende humør.

Søg stillingen
Såfremt du ønsker yderligere oplysninger om stillingen, så kan du kontakte økonomichef Kai Ørsnæs Christensen på telefon 41 93 03 06 eller kch@thisted.dk.

Vi forventer at afholde 1. samtalerunde den 17. maj 2024 og en mulig 2. samtalerunde den 27. maj 2024. Imellem de to samtalerunder udarbejdes Garuda kompetenceprofil.

Du vil i den forbindelse blive inviteret til en dialog om profilen inden du deltager i 2. samtale.

Ansøgningsfrist
13. maj 2024. kl. 23.59

Ansættelse senest pr. 1. august 2024.

Ansættelsesstedet er på rådhuset i Thisted og du ansættes på fuld tid. Aflønning sker efter gældende overenskomst indgået med KL.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Thisted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Center for Økonomi og Løn, Asylgade, 7700 Thisted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-05-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6037227

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet