Socialfaglig konsulent til Social- og Seniorsekretariatet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at arbejde med socialfaglig kvalitet og udviklingsprocesser? Trives du i spændingsfeltet mellem at være fagligt fyrtårn og at være overordnet proces- og projektleder? Så er du måske vores nye kollega?

Du vil blive tilknyttet Social- og Seniorsekretariatet, som arbejder bl.a. med faglig kvalitet og udvikling indenfor fagområderne Ældre og Træning samt Handicap og Socialpsykiatri.

Som socialfaglig konsulent vil du primært løse opgaver indenfor fagområdet Handicap og Socialpsykiatri, hvor vi lige nu bl.a. arbejder med implementering af et fælles fagligt fundament og her tilknyttet dokumentationspraksis samt projektforløb med afprøvning af metoder til styrkelse af den recoveryorienterede tilgang. Det medfører flere opgaver med at sikre et godt fremtidigt fundament for området, herunder også at videreudvikle på kvalitet i de socialfaglige indsatser og metoder på tværs.

Vi søger derfor en socialfaglig konsulent, der kan stå i spidsen for implementering og forankring af socialfaglige indsatser, metoder og dokumentationspraksis. Du vil få et alsidigt job med fokus på udvikling og kvalitetsarbejde.

Jobbet omfatter bl.a.

  • Projekt- og Procesleder på socialfaglige indsatser.
  • Projektleder på dokumentationsindsatser i omsorgssystemet Cura, herunder videre implementering og forankring af den nye voksenudredningsmetode (VUM 2.0) og Fælles Faglige Begreber (FFB).
  • Koordinator for Socialfagligt Netværk bestående af Cura-superbrugere og fagkoordinatorer i Handicap og Socialpsykiatri.
  • Systemadministration i Cura, herunder telefonisk Cura-support via områdets Cura-hotline-telefon.
  • Puljeprojektleder på det igangværende ABC-puljeprojekt finansieret af Social- og Boligstyrelsen.
  • At være på forkant med udviklingen indenfor socialfaglige og pædagogiske metoder og bringe ny viden i spil i relevante fora.
  • At indsamle, bearbejde og præsentere data.
  • At udarbejde skriftlige materialer af høj kvalitet.

Dine kompetencer
Du har en socialfaglig eller pædagogisk akademisk uddannelse f.eks. kandidat i socialt arbejde eller kandidat i pædagogik og erfaring med konsulent- og projektarbejde. Du er analytisk stærk og fortrolig med formidling på flere niveauer. Du har teknisk flair og forstår hurtigt nye it-systemer. Du trives med en omskiftelig hverdag og kan navigere i en politisk styret organisation. Du er en holdspiller, der inviterer til og tager ansvar for samarbejde på tværs.

Mange af dine opgaver, vil være centreret omkring eller i tilknytning til omsorgssystemet Cura og det vil derfor være en fordel, at du har erfaring med systemet Cura samt erfaring med systemadministration.

Vi tilbyder
Vi tilbyder en organisation i udvikling, hvor der er stor indflydelse på eget område og mange samarbejdspartnere. Konkret kan vi tilbyde:
  • Stor indflydelse på eget arbejdsområde.
  • Et job inden for et område præget af aktuelle udviklingstiltag.
  • Engagerede og fagligt dygtige kolleger.
  • Et job med mange samarbejdsrelationer, herunder samarbejde med fagchef, områdeledere, tilbudsledere, superbrugere, fagkoordinatorer og andre nøglemedarbejdere.
  • Et tillidsbaseret arbejdsmiljø, hvor dialog vægtes højt.
  • Fleksibel arbejdsplads i forhold til arbejdstid- og sted.

Om organisationen
Social- og Seniorsekretariatet består af fire teams, et konsulentteam, et administrativt team, et uddannelsesteam samt et kvalitetsteam. Du vil blive tilknyttet kvalitetsteamet, men have et tæt samarbejde med kollegaerne i afdelingens andre teams.
Du vil i stillingen referere til Sektionsleder af Social- og Seniorsekretariatet, men have et tæt samarbejde med teamkoordinator for kvalitetsteamet, der har den faglige ledelse i teamet, og som sikrer den daglige koordinering af opgaverne.

Din ansættelsesmæssige tilknytning vil være hos Social- og Seniorsekretariatet på rådhuset i Thisted, Asylgade 30, men du skal forvente at deltage i og afholde aktiviteter i hele kommunens geografiske område. Det forventes derfor, at du har kørekort og adgang til egen bil.

Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer.
Løn og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om lokal løndannelse.

Yderligere oplysninger
Henvendelse vedr. stillingen går til Teamkoordinator Bente Hornstrup på telefon 99 17 19 56 eller mail bekh@thisted.dk.

Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning med kopi af relevant dokumentation senest mandag den 1. april kl. 23.55.
Samtaler forventes afholdt fredag den 5. april.

Tiltrædelse
Tiltrædelse 1. juni 2024.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Thisted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Social- og Seniorsekretariatet, Asylgade, 7700 Thisted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6014446

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet